Başvuru Koşulları ve Gerekli Belgeler

MENU

Başvuru Koşulları

  • Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi ile ilgili alanlardan birinde tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmak. Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi tezli yüksek lisans derecesine sahip olmayan adaylar programa kabul edilmeyecektir.
  • Son beş yıl içerisinde yapılan sınavlarda ALES eşit ağırlık puan türünde en az 55 puan almış olmak.
  • YDS, YÖKDİL’ den en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puan muadili bir puan almış olmak.
  • Mülakat Sınavına girmek,

Değerlendirme ve Kabul Koşulları

  • Başvuruların değerlendirilmesinde; ALES puanının % 50’si, Yüksek Lisans Mezuniyet not ortalamasının % 10’u, Yabancı dil puanının % 20’si ve Mülakat notu’nun % 20’si alınarak başarı puanı belirlenir.
  • Değerlendirme sonucunda elde edilen başarı puanına göre adaylar kontenjan dâhilinde yüksek puandan düşük puana göre sıralanır. Gerektiğinde yedek liste hazırlanabilir.

Başvuru Belgeleri

  • Lisans ve Yüksek lisans Mezuniyet Belgeleri (Belgenin aslı, noter onaylı sureti veya E-Devlet sistemi üzerinden alınan mezuniyet belgesi)
  • ALES sınav belgesi (EA en az 55)
  • Yabancı Dil Sınav belgesi(Adayların, programa başvuruları esnasında İngilizce dil puanı olarak sınava giriş tarihinden itibaren beş yıldan eski olmayan YÖKDİL, YDS, e-YDS'den en az 55 puan)
  • Not Çizelgesi (transkript); aslı ya da mezun olunan üniversite onaylı.
  • Nüfus Cüzdanı Sureti, Noter Onaylı Suret veya E-Devlet üzerinden alınan belge
  • Erkek Adaylar İçin Askerlik Durum Belgesi
  • 1 adet vesikalık fotoğraf
  • İkametgâh ve Sabıka Kaydı (E-Devlet)
  • Referans Mektubu,
  • Yurtdışındaki Üniversitelerden Mezun Olanlar İçin; Yükseköğretim Kurulundan alınan denklik belgesinin aslı veya onaylı sureti ve/veya Yükseköğretim Kurulu tarafından verilmiş tanınırlık belgesi.
  • T.C. İstanbul Okan Üniversitesi Yüksek Lisans başvuru formunu doldurmak

(Asılları ile gelindiği takdirde noter onayına gerek yoktur, tarafımızdan aslı gibidir yapılacaktır.)