E-Ticaret ve Pazarlama

MENU
  1. E-ticaret stratejilerini, modellerini ve fırsatlarını anlamak.
  2. Dijital pazarlama kanallarını (web sitesi, sosyal medya, e-posta, SEO vs.) kullanarak müşteri edinme stratejileri geliştirmek.
  3. Veri analizi ve raporlama tekniklerini kullanarak kampanya performanslarını değerlendirmek.
  4. Dijital reklam kanallarını (Google Ads, Facebook Ads vs.) kullanarak hedef kitleye ulaşmak.
  5. SEO stratejileri oluşturarak web sitesinin arama motoru sonuçlarındaki konumunu yükseltmek.
  6. E-ticaret sitesi tasarımı, geliştirilmesi ve optimizasyonu konularında bilgi sahibi olmak.
  7. Dijital pazarlama stratejilerini geliştirmek ve uygulamak için planlama yapabilmek.
  8. Dijital kanallardaki verileri analiz ederek müşteri davranışlarını anlamak.
  9. E-ticaret ve dijital pazarlama alanlarındaki yasal düzenlemeleri bilmek.
  10. Proje geliştirme ve sunum becerilerini kazanmak.

Bu öğrenme kazanımları sayesinde öğrenciler e-ticaret ve dijital pazarlama konusunda gerekli teorik bilgi ve uygulamalı becerilere sahip olurlar.

Programdan mezun olacakların nerelerde istihdam edilebilecekleri, piyasanın bu mezunlara olan talebi hakkında bilgi.

  1. E-ticaret siteleri: Mezunlar, e-ticaret sitelerinde pazarlama yöneticisi, dijital pazarlama uzmanı, ürün yöneticisi gibi pozisyonlarda çalışabilir.
  2. Dijital ajanslar: Reklam ajansları, dijital ajanslar ve sosyal medya ajanslarında proje yöneticisi, pazarlama uzmanı olarak iş imkanı bulabilirler.
  3. Büyük mağazacılık zincirleri: Perakende sektöründe dijital kanallardan sorumlu uzman pozisyonlarında çalışabilirler.
  4. Medya şirketleri: Dijital medya departmanlarında pazarlama görevlerinde bulunabilirler.
  5. Teknoloji şirketleri: Büyük teknoloji firmalarında dijital pazarlama analisti, uzmanı olarak işe alınabilirler.
  6. KOBİ'ler: Küçük işletmelerde dijital pazarlama sorumlusu, sosyal medya yöneticisi pozisyonlarında çalışma imkânları vardır.

Mezunların istihdam edilebileceği diğer alanlar arasında danışmanlık şirketleri, eğitim kurumları, basın-yayın kuruluşları da sayılabilir. Piyasada dijital pazarlama uzmanı açığı olduğu için mezunların iş bulma oranı yüksektir.

Eğitim Süresi: 2 Yıl
Puan Türü: TYT
İngilizce Hazırlık: İsteğe Bağlı
Program Türü: Örgün Öğretim
Eğitim Kampüsü: Tuzla Kampüsü
Staj: Zorunlu

Danışma Kurulu

DanışmanGöreviYönetim ve Organizasyon
Dr.Öğr. Üyesi Işılay BİLGİÇ Meslek Yüksekokulu Müdürü
Dr. Öğr. Üyesi Dilek Yalçın Yönetim ve Organizasyon Bölümü Bölüm Başkanı- İşletme Yönetimi Program Başkanı
Öğr. Gör. Serkan Alpyagıl Spor Yönetimi Programı Program Başkanı
Baki Özlük Sektör Temsilcisi- Ekol Lojistik
Hakan Genç Sektör Temsilcisi - Genç Şirketler Grubu-Kurucu Ortak
Halise Yıldırım Sektör Temsilcisi - Diebold Mixdorf Teknoloji A.Ş İnsan Kaynakları Müdürü
Sevgi Ekşi Öğrenci Temsilcisi - 2. Sınıf Öğrencisi
Şahin Yergün Mezun Öğrenci