Dijital Sağlık Sistemleri Teknikerliği

MENU

Dijital Sağlık Sistemleri Teknikerliği Programı; sağlık bilişimi alanında dijital yetkinliklere sahip, sağlık hizmetlerinde kullanılan bilgi sistemlerini etkin kullanabilen, etik ve yasal sorumluluklara bağlı, hasta verilerinin güvenliğini ön planda tutan nitelikli teknikerler yetiştirmeyi amaçlar.

Bu program ile öğrenciler; HBYS, e-Nabız, MHRS, e-Reçete gibi sistemlerle entegre çalışabilecek, dijital arşivleme, yapay zekâ uygulamaları ve veri analizi gibi çağdaş teknolojilere hâkim bireyler olarak sağlık sektörüne katkı sunacaktır.

Gerekçe ve Bölgesel İhtiyaç
İstanbul ve çevresindeki yoğun sağlık kuruluşlarının dijitalleşme süreci hızla ilerlemektedir. Özel ve kamu hastanelerinde sağlık bilişimi teknik personeli ihtiyacı artmakta; bu da program mezunlarının istihdam şansını artırmaktadır. Ayrıca İstanbul Okan Üniversitesi’nin sağlık ve mühendislik alanındaki multidisipliner yapısı, öğrencilerin bu alanda donanımlı şekilde yetişmelerine olanak tanımaktadır.

Programın Öğrenme Kazanımları

  • Sağlık bilişimi ve temel bilişim bilimleri bilgisi edinir.
  • Dijital sağlık sistemlerini kuramsal ve uygulamalı düzeyde tanır.
  • Sağlık verilerini güvenli, etik ve mevzuata uygun şekilde yönetir.
  • Programlama ve veritabanı yönetimini temel düzeyde uygular.
  • Sağlıkta yapay zekâ ve web uygulamaları hakkında bilgi sahibidir.
  • Tıbbi terimleri ve temel sağlık kavramlarını bilişim sistemlerinde etkin kullanır.
  • Dijital arşivleme ve e-belge yönetimi süreçlerine hâkimdir.
  • Mesleki gelişim ve kariyer planlamasına önem verir.
  • Dijital ortamlarda meslek etiğine uygun davranış sergiler.

Mezunların İstihdam Alanları

  • Devlet ve özel hastanelerin bilgi işlem ve sağlık bilişimi birimleri
  • Sağlık Bakanlığı tarafından yürütülen dijital sağlık projeleri (e-Nabız, MHRS, Tele-Sağlık vb.)
  • Hastane Bilgi Yönetim Sistemleri (HBYS), e-Nabız, PACS gibi dijital sistemlerin geliştirilmesini ve yönetimini sağlayan sağlık yazılım firmaları
  • Tıbbi cihaz üreticileri ile yapay zekâ tabanlı çözümler geliştiren sağlık teknolojisi şirketleri
  • Evde sağlık hizmetleri, uzaktan hasta takibi ve tele-sağlık uygulamaları gibi mobil sağlık hizmetleri
  • Sağlık kurumlarına dijital danışmanlık ve teknik destek sağlayan özel kuruluşlar
  • Üniversite hastanelerinin veya araştırma merkezlerinin bilişim birimleri
  • Medikal arşivleme, e-belge yönetimi ve veri analitiği hizmeti sunan firmalar

Bu alanlar, mezunların yalnızca teknik bilgi değil aynı zamanda etik, mevzuat ve iletişim becerileriyle de öne çıkmalarını sağlar.

Eğitim Süresi: 2 Yıl
Puan Türü: TYT
İngilizce Hazırlık: İsteğe Bağlı
Program Türü: Örgün Öğretim
Eğitim Kampüsü: Tuzla Kampüsü
Staj: Zorunlu

Ders müfredatını görüntülemek için tıklayınız.

Program Danışmanı

Ofis Bilgisi: Tuzla Kampüsü D Blok 3.Kat D516
Lisans: İstanbul Okan Üniversitesi
Yüksek Lisans: İstanbul Gedik Üniversitesi
Araştırma Konuları: Mimari Tasarım, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı, Tasarım Temelleri, İç Mekan Tasarımı

Danışma Kurulu

DanışmanGöreviBilgisayar Teknolojileri
Dr. Öğr. Üyesi Işılay BİLGİÇ Meslek Yüksekokulu Müdürü
Öğr. Gör. Alper ÇELTİKÇİ Bilgisayar Teknolojileri Bölümü Bölüm Başkanı
Prof. Dr. Pınar YILDIRIM Bilgisayar Mühendisliği ve Yazılım Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı
Dr. Öğr. Üyesi Çağlar AKAR MYO Müdür Yardımcısı - Bilgisayar Programcılığı Programı Program Başkanı
Dr. Öğr. Üyesi Asiye Tuğba OLGUN ALPYAGİL Elektronik ve Otomasyon Bölümü Bölüm Başkanı
Dr. Öğr. Üyesi Nigar Tuğbagül ALTAN GÜLGÜN Bilgisayar Programcılığı Programı
Erkan ÖZSEYHAN Sektör Temsilcisi - PrimeIT Bilişim A.Ş - Teknoloji Direktörü
Mehmet Hakkı ERSOY Sektör Temsilcisi - Experilabs - Ar-Ge Direktörü
Atila ZEYBEK Sektör Temsilcisi - Model Bilgi İşlem - Kurucusu
Mustafa TÜYSÜZ 2024 Mezunu
Ömer Seyfi ARAN 2024 Mezunu
Betül GÖKHAN 2024 Mezunu
Yiğit Can TEKE 2024 Mezunu
Aleyna KESKİN 2025 Mezunu
Umut GÜNEYSU 2025 Mezunu
Öykü TUNAR 2025 Mezunu
Efe YANAR 2025 Mezunu
Elif Berra DÜZENLİ 2. Sınıf Öğrencisi
Ömer BAYAR 2. Sınıf Öğrencisi
Feyza BALTA 2. Sınıf Öğrencisi
Kaan ÇETİNKAYA 2. Sınıf Öğrencisi