Uluslararası finansal piyasaların giderek daha entegre ve rekabetçi hale geldiği günümüzde, bu alanda uzmanlaşmış insan kaynağına olan ihtiyaç her geçen gün artmaktadır. Bu doğrultuda, Uluslararası Finans ve Bankacılık Bölümü, küresel finans sistemini analiz edebilen, stratejik kararlar alabilen, dijital dönüşüme uyum sağlayan ve etik sorumluluk bilincine sahip finans profesyonelleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Bölümümüz, öğrencilere finans ve bankacılık alanındaki temel teorik bilgilerin yanı sıra, uygulamaya dönük güçlü bir altyapı sunar. Eğitim programımız; ekonomi, muhasebe, finansal yönetim, yatırım analizi, uluslararası finans, bankacılık uygulamaları ve risk yönetimi gibi temel derslerin yanı sıra, Davranışsal Finans, Finansal Teknolojiler, Dış Ticaret Finansmanı, Merkez Bankacılığı ve Küresel Ekonomide Güncel Konular gibi çağdaş seçmeli derslerle desteklenmektedir.
Eğitim dili Türkçe olan programda, öğrencilerin en az bir yabancı dili etkin kullanmaları, ikinci yabancı dil öğrenmeleri, zorunlu staj uygulaması ile iş dünyasına hazırlanarak mezun olmaları hedeflenmektedir. Ayrıca, Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ) esas alınarak oluşturulan öğrenme kazanımları sayesinde mezunlarımız; sadece mesleki yeterlilik değil, aynı zamanda eleştirel düşünme, analitik problem çözme, girişimcilik ve yaşam boyu öğrenme gibi becerilerle de donatılmaktadır.
Bölüm mezunları;
- Ulusal ve uluslararası bankalar,
- Aracı kurumlar ve yatırım şirketleri,
- Sigorta ve emeklilik şirketleri,
- Finans danışmanlığı şirketleri,
- Sermaye piyasası kuruluşları (Borsa İstanbul, SPK, Takasbank vb.),
- Uluslararası kuruluşlar (IMF, Dünya Bankası),
- Kamu kurumları (Hazine ve Maliye Bakanlığı, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası, Tütkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) gibi birçok alanda kariyer yapma imkânına sahiptir.
Uluslararası Finans ve Bankacılık Bölümü, öğrencilerine güçlü bir akademik kadro, çağdaş müfredat, uygulama olanakları ve uluslararası vizyon sunarak onları geleceğin küresel finans profesyonelleri olarak yetiştirmeyi hedeflemektedir.