Sıkça Sorulan Sorular - İnsan Kaynakları Müdürlüğü

MENU

ik@okan.edu.tr üzerinden CV’nizi oluşturarak genel başvuru yapabilirsiniz. Açık pozisyonlar için özgeçmişiniz uygun görüldüğü takdirde işe alım sürecine dâhil edilirsiniz.

ik@okan.edu.tr üzerinden CV oluşturarak veya Kariyer.net üzerinde yayınlanan ilanlara yapılan başvurulardan seçilen adaylar öncelikle ilk görüşmesini İnsan Kaynakları birimi ile gerçekleştirir. Pozisyona göre adaylara İngilizce sınavı ve kişilik envanteri uygulanır. Yapılan mülakatlar sonrasında uygun görülen ve referans araştırması tamamlanan adaya resmi teklif yapılır ve İş sözleşmesi imzalatılarak süreç tamamlanır.

Tüm personellerimiz, yine çalışanlarımızın taleplerinden derlenen kurum içi eğitimlerimize dönem boyunca ücretsiz katılabilmektedir.

İnsan Kaynakları Organizasyonel Gelişim birimine hangi eğitime / eğitimlere katılım göstermek istediğinizi belirterek e-mail atmanız halinde kayıt süreciniz gerçekleştirilir.

İstediğiniz zaman eğitimlere katılım sağlayabilirsiniz.

Servis güzergâhlarına ve şoför iletişim bilgilerine web sayfamızdan ulaşım sağlayabilirsiniz.

İstanbul Okan Üniversitesi içerisinde açık pozisyonlara görev değişikliği talebi yapılabilmektedir.

Öncelikle görev değişikliği talebinizi Birim yöneticiniz ile paylaşmalı ve sonrasında talep ettiğiniz pozisyonun birim yöneticisinin uygunluk vermesi, niteliklerinizin ve yetkinliklerinizi uygun ve yeterli olması durumuna göre değerlendirme sürecine başlanır. Gerekli onay süreci tamamlandıktan sonra görev değişikliği gerçekleştirilir ve tüm İstanbul Okan Üniversitesi çalışanlarına e-mail ile duyurusu yapılır.

İstanbul Okan Üniversitesi ile ilgili tüm açık pozisyonlarımıza Kariyer.net üzerinden ulaşabilir, ya da Kariyer Merkezimiz aracılığı ile bizimle CV’nizi paylaşarak açık pozisyonlara başvurunuzu gerçekleştirebilirsiniz.

İstanbul Okan Üniversitesi çalışanlarına ve birinci derece yakınlarına özel İstanbul Okan Üniversitesi Hastanelerinde %30, Okan Koleji ve İstanbul Okan Üniversitesinde ve Diş Hastanelerimizde ise %50 oranında indirim uygulanmaktadır.

Kuruma başlayan her idari çalışanımıza ilk iş günlerinde Oryantasyon eğitimi alır ve eğitim sonrası birimler ile tanışma süreci gerçekleştirir.

Intranet sayfamızdan Oryantasyon sunumumuzun güncel haline istediğiniz zaman ulaşabilirsiniz.

Intranet sayfamızdan ilgili tüm alanları ve bilgilendirme duyurularımızı görebilirsiniz.

Resmi işbaşı günü sistem kaydınız gerçekleşir ve aynı gün içerisinde e-mail hesabınız otomatik olarak açılır.

Yeni başlayan her personelin personel kartı İnsan Kaynakları Organizasyonel Gelişim birimi tarafından çıkartılır. Kart çıkacak kişi bilgileri “Kart Dolum” noktasındaki yetkili kişiye iletilir ve kart hazırlatılır. Hazırlanan kartlar İnsan Kaynakları Organizasyonel Gelişim biriminden “Kart Teslim Tutanağı” karşılığı personele teslim edilir.

ik@okan.edu.tr mail adresimize kartvizit talebinizi belirten bir e-mail atmanız gerekmektedir.

İnsan Kaynakları Müdürlüğümüze gelerek yeni kart basımı için talepte bulunabilirsiniz. Kayıp / çalıntı kart bedeli olan 30 TL ilgili kişi tarafından Kart Dolum Merkezimize ödenir. Medeni durum, unvan değişikliği vb. durumlarda ise herhangi bir ödeme yapılmasına gerek olmaksızın yeni kart basılır.

İnsan Kaynakları Organizasyonel Gelişim biriminden Tamamlayıcı Sağlık Sigortası formu talep edip, eksiksiz doldurarak ilgili İnsan Kaynakları yetkilisine teslim etmeniz ile sürece başlanır. İlgili formlar Sigorta şirketine gönderilir. Süreç tamamlandığında sigortanız aktifleştirilir ve Tamamlayıcı Sağlık Sigortanızı kullanmaya başlayabilirsiniz.

Sağlık nedeniyle işe gelemeyecek durumda olan personelin durumunu vakit geçirmeksizin yöneticisine ve yine aynı gün İnsan Kaynakları Departmanına bildirmesi gerekmektedir. Farklı gün ve aralıklarda almış olduğu iş görmezlik raporları 2 (iki) günü geçtiği hallerde Üniversite tarafından sadece 2 (iki) günü idari izinli - hastalık sayılıp diğer kısmı aylık ücretinden düşülmektedir. Aynı zamanda 3 (üç) ve daha fazla gün istirahat eden personelin SGK anlaşmalı hastanelerden iş görmemezlik belgesi alması gerekmektedir. 3 (üç) gün veya daha fazla süre ile istirahat alan personelin SGK tarafından raporlu oldukları günlere ait ücretleri 2 ay içinde Ziraat Bankası aracılığıyla ödenir.

İstifa Dilekçesinin el yazısı ile yazılması, üzerine ilgili birim yöneticisinin onayı ve uygundur imzası alınarak EBYS sistemine yüklenmesi gerekmektedir. İhbar süresi çalışanın işbaşı yaptığı tarihe göre farklılık göstermekte olup;

  • İşyerinde 6 Aydan Az çalışma süresi olan personel için: 2 Hafta
  • İşyerindeki çalışma süresi 6 Ay - 1,5 Yıl arası olan personel için: 4 Hafta
  • İşyerindeki çalışma süresi 1,5 Yıl - 3 Yıl arası olan personel için: 6 Hafta
  • İşyerindeki çalışma süresi 3 Yıldan fazla sürmüş olan personel için: 8 Hafta olarak hesaplanır ve personele bilgisi verilir.

Yıllık ücretli izin süreleri personelin İstanbul Okan Üniversitesindeki işe giriş tarihine ve hizmet süresine göre aşağıdaki gibi uygulanır. Yıllık ücretli izin hakkı ancak, İstanbul Okan Üniversitesinde çalışmaya başladığı tarih itibarı ile en az 1 (bir) yıllık kıdemi/çalışma süresini doldurmuş personele verilir.

İstanbul Okan Üniversitesindeki Hizmet süresi;

  • 1 Yıldan 5 Yıla kadar (beş yıl dâhil) olanlara on dört (14) iş günü,
  • 5 Yıldan fazla 15 yıldan az olanlara yirmi (20) iş günü,
  • 15 Yıl (dâhil) ve daha fazla olanlara yirmi altı (26) iş günü,
  • 50 ve daha üzeri yaşta olup 5 yıllık çalışma sürelerini doldurmayanlara yirmi (20) iş günü ücretli izin verilir.

İzin günü hesaplanırken Cumartesi günü iş günü olarak sayılır.

Personelin yıllık ücretli iznini, izni hak ettiği yıl içinde kullanması gerekmektedir. Yıllık ücretli izin talebi olan personel bu talebini yalnızca Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) üzerinden izin modülündeki formunu doldurup, yöneticisinin onayı ile kullanabilirler. Her yıl yıllık izin kullanım tarihleri tüm Üniversite geneline duyurular ile bildirilir.

Vize için hazırlamanız gereken evrakları ve vize yazınızı İnsan Kaynakları Departmanından temin edebilirsiniz.

Bunun için;

  • Gidiş ve Dönüş tarihleriniz,
  • Gidiş amacınız,
  • Gideceğiniz ülke ve şehir bilgisini belirtmeniz gerekmektedir.

Vereceğiniz bu bilgiler doğrultusunda yazınız hazırlanacak ve ekleri ile birlikte en geç 2 (iki) iş günü içerisinde EBYS hesabınıza yönlendirilecektir. EBYS hesabınızdan çıktı alıp Konsolosluklara teslim edebilirsiniz.

Üniversitemizin bünyesinde İstanbul Avrupa ve Anadolu yakasının birçok noktasını yanı sıra İzmit bölgesine de servislerimiz bulunmaktadır. Servisler ile ilgili web sitemizden ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.

Ayrıca, tüm adres / servis değişikliklerinizde aşağıdaki formu doldurarak İnsan Kaynaklarına iletmeniz gerekmektedir.

AD SOYADI
SERVİS NO
SERVİS ADI
DURAK
GSM
KURUM

En geç her ayın 15’ine kadar İnsan Kaynakları birimine poliçelerinizi iletmeniz gerekmektedir.

Medeni hal değişikliklerinizde ve/veya çocuğunuzun olması Asgari Geçim İndirimi ücretinizde değişikliğine neden olacağından, bu durumlarda Evlilik Cüzdanınızı ve/veya çocuğunuzun doğum belgesi ile kimlik belgesi fotokopisini ilgili ayın en geç 25. Gününe kadar İnsan Kaynakları Departmanı Bordro ve Özlük İşleri birimine iletmeniz gerekmektedir.

Borcunuzu ödeyerek icra dairesinden alacağınız Fek ( borcu yoktur ) yazısını en geç ayın 25’ine kadar İnsan Kaynakları Departmanı Bordro ve Özlük İşleri birimine iletmeniz gerekmektedir.