Sıkça Sorulan Sorular

MENU

1. Kısmi zamanlı iş başvurumu nasıl yapabilirim?

Öğrenci Dekanlığı web sayfasında Çalışan Öğrenci Programı sayfasında bulunan ‘’Başvuru Formu’’nu doldurarak başvuru yapabilirsiniz.

Kısmi Zamanlı Çalışan Öğrenci Başvuru Formunu doldurmak için tıklayınız.

2. Kısmi zamanlı öğrenci çalıştırma ilanı ne zaman ve nerede duyurulur?

Üniversitenin kısmi zamanlı öğrenci ihtiyacı, alınacak öğrencinin ve işin niteliğine göre Ekim ayı ve ihtiyaç olduğu dönemlerde Öğrenci Dekanlığı tarafından Üniversite web sitesinde ve ilan panosunda öğrencilere duyurulur.

3. Kısmi zamanlı öğrenci olarak çalışmak için hangi koşullar aranır?

İstanbul Okan Üniversitesi lisans veya ön lisans programlarından birinde kayıtlı olmak, disiplin cezası almamış olmak, ölüm aylığı ve nafaka dışında asgari ücret düzeyinde bir gelire sahip olmamak, daha önce sözleşmesi feshedilmemiş olmak, çalıştırılacak iş için yeterli bilgi, beceri ve yeteneğe sahip olmak, kayıt donduran öğrenci veya yabancı uyruklu öğrenci olmamak ve normal eğitim-öğretim süresi içerisinde öğrenim görüyor olmak gerekmektedir. Deprem, sel gibi afetlerden zarar gören, şehit ve gazi çocuğu olan veya engelli öğrencilerden ise normal eğitim-öğretim süresi içinde okuyor olmak ve disiplin cezası almamış olmak dışında bu koşullar aranmaz.

4. Öğrenci seçiminde hangi faktörler göz önünde bulundurulur?

Öğrenciler, Yönergenin 7. maddesindeki koşulları taşıyıp taşımadıkları, maddi durumları, işe uygunlukları ve haftalık ders programlarının uygunluğu gibi hususlar açısından birimdeki en az 2 kişilik komisyon tarafından değerlendirilir. Belirlenen liste Öğrenci Dekanlığı aracılığıyla Rektörün onayına sunulur ve onaylanan liste Üniversitenin web sitesinde ve ilan panosunda duyurulur.

Yönergeyi görüntülemek için tıklayınız.

5. Kısmi zamanlı çalışmaya hak kazanan öğrencilerin teslim etmesi gereken belgeler nelerdir?

  • Nüfus cüzdanı sureti veya T.C. kimlik kartı fotokopisi, (Çalışılacak birim yöneticisine teslim edilecek.)
  • Öğrenci Belgesi, 2 adet vesikalık fotoğraf, (Çalışılacak birim yöneticisine teslim edilecek.)
  • Adli sicil kaydı, (Çalışılacak birim yöneticisine teslim edilecek.)
  • Banka hesap cüzdanı fotokopisi ‘’İstanbul Okan Üniversitesi Bankası’’, (Çalışılacak birim yöneticisine teslim edilecek.)
  • SGK işe giriş bildirgesi, (Çalışılacak birim yöneticisine teslim edilecek.)
  • Sağlık raporu, (Çalışılacak birim yöneticisine teslim edilecek.)
  • Öğrenci Çalıştırma Sözleşmesi(Bu belgede işveren kısmı Rektörlüğü temsilen Genel Sekreterliğe imzalatılıp Öğrenci Dekanlığına teslim edilmelidir.)
  • Gizlilik taahhütnamesi, (Öğrenci Dekanlığına teslim edilmelidir.)
  • Özel durumları gösterir belgeler ‘’Engellilik, afetzede, şehit/gazi çocuğu belgesi’’ (Çalışılacak birim yöneticisine teslim edilecek.)

Yukarıdaki belgeler eksiksiz olarak doldurulmalı ve çalışılacak birime teslim edilmelidir. İhtiyaç duyması halinde diğer belgeler de istenebilir.

*Yalnızca Gizlilik taahhütnamesi ve Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Sözleşmesi eksiksiz olarak doldurulduktan sonra Öğrenci Dekanlığına teslim edilmelidir.Evrakları eksik ya da hatalı doldurulmuş öğrencinin sigortası başlatılamaz.

6. Kısmi zamanlı çalışan öğrencilerin haftalık çalışma süresi ne kadardır?

Kısmi zamanlı olarak çalıştırılan öğrencilerin çalışma süresi haftada en çok 15 saattir.Eğitim dönemi dışında haftalık en fazla 45 saate kadar çalıştırılabilir.

7. Ulusal bayram ve genel tatil günlerinde kısmi zamanlı öğrenciler çalışabilir mi?

Kanunlarda ulusal bayram ve genel tatil olarak kabul edilen günlerde çalışılmaması esas olmakla birlikte, işin gerektirdiği durumlarda ve birim yöneticisinin isteği üzerine kısmi zamanlı öğrenci hafta sonu, gece ve resmi tatil günlerinde çalışabilir.

8. Kısmi zamanlı öğrencilere ödenecek ücret nasıl belirlenir?

Kısmi zamanlı olarak çalışan öğrencilere yapılacak ödemede esas alınacak ücret, 4857 sayılı İş Kanunu gereğince 16 yaşından büyük işçiler için belirlenmiş olan günlük brüt asgari ücretin dörtte birini geçmemek üzere Üniversite Yönetim Kurulu tarafından önerilen ve Mütevelli Heyeti Başkanlığı tarafından belirlenen saat ücreti üzerinden uygulanır.

9. Kısmi zamanlı çalışan öğrencilerin sosyal güvenliği nasıl sağlanır?

Kısmi zamanlı çalıştırılan öğrenciler, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’nun 4. maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamında sigortalı sayılırlar ve aynı Kanun’un 5. maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine göre haklarında sadece iş kazası ve meslek hastalığı sigortası hükümleri uygulanır.

10. Kısmi zamanlı öğrenci sözleşmesi hangi durumlarda sona erer?

Sözleşme, sözleşme süresinin bitimi veya tarafların sözleşmeyi feshetmesi ile sona erer. Ayrıca, aranan koşulları taşımadığı, çalışma ilkelerine ve sözleşme hükümlerine uymadığı, yasal olarak verilen işi yapmadığı ya da başarısız olduğu, disiplinsiz davranışları ve özürsüz olarak toplam üç gün işe gelmediği tespit edilen öğrencilerin sözleşmeleri, sürenin bitmesini beklemeden tek taraflı olarak feshedilir.

Sözleşmeyi görüntülemek için tıklayınız.

11. Çalışan öğrencilerin özlük dosyaları nerede ve ne kadar süreyle saklanır?

Çalıştırılan her öğrenci için bir özlük dosyası hazırlanır ve bu dosyalar, öğrencinin çalıştığı birimlerde bir yıl süreyle muhafaza edilir.

12. Kısmi zamanlı öğrenci çalıştırılmasında kimlerin onayına sunulur?

Belirlenen öğrenci listesi Öğrenci Dekanlığı aracılığıyla Rektörün onayına sunulur.

13. Kısmi zamanlı çalışan öğrencilerin ders programları çalışma sürelerini etkiler mi?

Evet, öğrencilerin haftalık ders programları, çalışma sürelerinin belirlenmesinde dikkate alınır.

14. Kısmi zamanlı öğrencilerin ücretleri ne zaman ödenir?

Öğrencilerin ücretleri, çalışıldıktan sonra aylık olarak ödenir. Bir sonraki aya devredilemez, birleştirilemez.

15. Kısmi zamanlı öğrencilerin performans değerlendirmesi kim tarafından yapılır?

Çalışan öğrencinin birimindeki iş ve görev sorumluluklarını yerine getirip getirmediği, işine devamı, iş disiplini gibi hususlarda bağlı olduğu Birim Yöneticisi tarafından değerlendirilir.

16. Kısmi zamanlı öğrenci çalışma programları kim tarafından hazırlanır?

Kısmi zamanlı öğrencilerin çalışma programları, ilgili birim yöneticisi veya görevlendireceği kişi tarafından düzenlenir.

Haftalık çalışma çizelgesi örneğini görüntülemek için tıklayınız.

17. Kısmi zamanlı öğrenciler hangi konularda gizlilik ilkesine uymalıdır?

Kısmi zamanlı çalışan öğrenciler, çalıştıkları birimin ve Üniversitenin çalışma düzeni, iş akışı ve gizlilik prensiplerine uymakla yükümlüdürler.

18. Kısmi zamanlı öğrencilerin izin hakları var mıdır?

Kısmi zamanlı çalışan öğrencilere, çalıştıkları süreye göre izin verilmez. Ulusal bayram ve genel tatil günlerinde çalışmamaları esas olmakla birlikte, işin gerektirdiği durumlarda çalışabilirler.

19. Kısmi zamanlı öğrenci sözleşmesi feshedilen bir öğrenci tekrar kısmi zamanlı olarak çalışabilir mi?

Hayır, daha önce sözleşmesi feshedilmemiş olmak şartı aranır.

20. Kısmi zamanlı öğrencinin işe devamsızlığı durumunda ne olur?

Özürsüz olarak toplam üç gün işe gelmediği tespit edilen öğrencilerin sözleşmeleri tek taraflı olarak feshedilir.

21. Kısmi zamanlı öğrencilere iş kazası durumunda nasıl bir işlem uygulanır?

5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’nun 5. maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine göre haklarında sadece iş kazası ve meslek hastalığı sigortası hükümleri uygulanır.

1. Üniversite spor takımına nasıl katılabilirim?

Üniversite spor takımlarımız, her güz dönemi başlangıcında takım seçmeleri yapar. Seçmelere katılarak takımlarda bulunma şansı elde edebilirsiniz.

2. Üniversite spor takımları seçmeleri ne zaman yapılıyor, nasıl haberdar olabilirim?

Üniversite spor takımları seçmelerimiz her güz dönemi başlangıcında, tahmini olarak derslerin başladığı haftayı takip eden haftalarda gerçekleşir. Öğrenci mail adreslerinizden, Öğrenci Dekanlığı instagram sayfasından ve fakültelerdeki duyuru panolarından seçme tarihlerini takip edebilirsiniz.

3. Sporcu geçmişim yok, yine de şansım var mı?

Bütün üniversite öğrencileri takım seçmelerine girebilir. Sporculuk geçmişi şartı takım sporlarında aranmamaktadır. Bireysel branşlarda ise, sporculuk geçmişi üzerinden şampiyonalara katılım hakkı elde edebilirsiniz.

4. Seçmelere kimler katılabiliyor?

Türkiye Üniversite Sporları Federasyonu kurallarına göre, üniversite sporlarında oynayabilecek azami yaş sınırı 28’dir. 28 yaşını henüz doldurmamış herkes üniversite spor takımlarında yer alabilir.

5. Haftada kaç gün antrenman oluyor?

Her takımın antrenman düzeni değişmekle birlikte, haftada minimum 2 antrenman yapılmaktadır.

6. Antrenman saatleri esnek mi?

Hayır, antrenman saatleri üniversite takımlarında bulunan sporcuların dersleriyle çakışmayacak saatlerde yapılmaktadır. Bu nedenle antrenmana katılım zorunludur ve esneklik yoktur.

7. Antrenmanlara gidiş gelişler nasıl oluyor?

Antrenmanlara öğrenciler kendi imkanlarıyla gelip gitmektedir. Talep olması durumunda Kampüs-Kurtköy metro hattına dönüş servisleri için destek olunmaktadır.

8. Hangi turnuvalara katılıyorsunuz?

Türkiye Üniversite Sporları Federasyonu faaliyet takviminde açıklanan tüm branşlar için katılımcı olabiliriz. Mevcut takımlarımız ve bireysel branşlarda gelen başvurular üzerinden; TÜSF Türkiye Şampiyonaları ve bölgesel liglere katılım sağlamaktayız.

9. Fakülte ve yüksekokullar arası turnuvalar için nasıl başvurabilirim?

Fakülte ve Yüksekokullar Arası Spor Turnuvalarında, takım sporları için başvurularınızı, başvuru tarihleri açıklandıktan sonra, fakülte sekreterliğinize yapabilirsiniz. Bireysel branşlarda açılan turnuvalar için ise; spormudurlugu@okan.edu.tr adresine mail atabilirsiniz.

1. Yeni topluluk nasıl kurabilirim?

Yeni kulüp/ topluluk kurmak için Öğrenci Dekanlığı’ndan temin edilecek başvuru formların doldurulması zorunludur. Kulüp/topluluk, kendisine idari/ akademik danışman bularak başvuru formlarında yer alan danışmanlık kabul dilekçesini onaylatır. Üniversitede aynı isim altında ya da aynı amaca hizmet edecek kulüpler/ topluluklar kurulamaz. Topluluk vizyon-misyonlarını belirleyerek kendi yönetim kurulunu oluşturur. Gerekli başvuru işlemlerinin tamamlanmasının ardından, ancak Öğrenci Dekanlığı ve Rektörlük onayını alan kulüpler/ topluluklar faaliyetlerine başlayabilir.

2. Yönetim kuruluna nasıl girilir?

Yönetim Kurulu 5 asıl ve 2 yedek üyeden oluşur. Üyeler ilk toplantıda kendi aralarından bir başkan, bir başkan yardımcısı, bir sayman ve bir yazman seçerler. Yedek üyeler aldıkları oy oranı esas alınarak boşalan üyeliklere atanırlar. Yedek üyeler her toplantıya katılabilirler, ancak oy kullanamazlar. Yönetim kurulu üyelerinin görevlerine son verilebilmesi için Genel Kurulun üçte iki çoğunluğunun sağlanması ile Öğrenci Dekanlığı ve Rektörlüğün onay vermesi gerekmektedir.

3. Topluluğa nasıl katılabilirim?

Topluluğa katılmak isteyen öğrenciler, topluluğumuzla iletişime geçerek üyelik başvurusunda bulunabilirler. Başvurular, topluluk sorumluları tarafından değerlendirilir ve uygun bulunan adaylar üyelik sürecine dahil edilir. Üyelik için aktif öğrenci olmak ve topluluğun belirlediği kurallara uymak gerekmektedir.

4. Topluluklarla nasıl iletişim kurabilirim?

Toplulukların sosyal medya hesaplarından veya her ay Öğrenci Dekanlığı tarafından düzenlenen aylık topluluk toplantılarına katılabilirsiniz.

5. Etkinliklerden nasıl haberdar olabilirim?

Topluluğumuzun düzenlediği etkinlikler ve duyurular, resmi sosyal medya ve üniversitemiz içerisinde asılan afişler aracılığıyla duyurulmaktadır. Etkinliklerden güncel olarak haberdar olmak için bu iletişim kanallarını takip etmeniz ve topluluk iletişim listesine kayıt olmanız önemlidir.

Öğrenci Dekanlığı (SKS) Instagram Hesabı

6. Üyelikten çıkarma nasıl olur?

Yönetim kurulu üyelerinin görevlerine son verilebilmesi için topluluk danışmanlarının gözetiminde Genel Kurulun üçte iki çoğunluğunun sağlanması sonucunda Öğrenci Dekanlığı ve Rektörlüğün onay vermesi gerekmektedir.

7. Üyelik ücretli mi?

Topluluğumuza üye olmak için herhangi bir ücret talep edilmemektedir. Ancak, bazı özel etkinlikler veya organizasyonlar için katılım ücreti alınabilmektedir. Bu tür durumlarda, üyelerimiz etkinlik öncesinde bilgilendirilmektedir.

8. Faaliyet raporu hazırlamak zorunda mıyız?

Üniversitemizdeki tüm öğrenci toplulukları, her yıl sonunda gerçekleştirdikleri etkinlikler ve faaliyetlerle ilgili kapsamlı bir faaliyet raporu hazırlamak ve ilgili birimlere sunmakla yükümlüdür. Bu rapor, topluluğun faaliyetlerinin değerlendirilmesi ve kayıt altına alınması amacıyla önem taşımaktadır.

Faaliyet Raporunu görüntülemek için tıklayınız.

9. Topluluk faaliyetleri için rektörlükten onay almak gerekiyor mu?

Üniversitemizde öğrenci topluluklarının gerçekleştireceği tüm faaliyetlerin Rektörlük ve Öğrenci Dekanlığı tarafından onaylanması zorunludur. Bu onay süreci, etkinliklerin üniversite politikalarına uygun ve düzenli şekilde yürütülmesini sağlamak amacıyla yürütülmektedir.

10. Etkinlik süreci nasıl ilerlemektedir?

Öğrenci Dekanlığı Etkinlik Birimi olarak, öğrenci topluluklarının düzenlemek istedikleri etkinlikler, belirli bir plan ve onay süreci çerçevesinde yürütülmektedir. Etkinlik gerçekleştirmek isteyen topluluk, öncelikle Etkinlik Birimi ile ön görüşme gerçekleştirerek etkinlik fikirlerini sunar. Bu aşamada, etkinliğin topluluğun vizyon ve misyonuna uygunluğu, içeriği, hedef kitlesi ve kurumsal değerlere uygunluğu değerlendirilir.

Etkinlik içeriği uygun bulunan topluluklardan, etkinliğe ilişkin detaylı bilgiler talep edilir. Bunlar; planlanan tarih ve saat, mekân (örneğin konferans salonu vb.), ve katılımcı bilgileri gibi unsurları içerir. Mekânsal ve zamansal uygunluk sağlandığı takdirde, topluluk danışmanının onayı ile birlikte Etkinlik Talep Formu, kurumsal belge yönetim sistemi olan EBYS (Elektronik Belge Yönetim Sistemi) üzerinden işleme alınır.

Etkinlik, ancak Rektörlük makamının onayı sonrasında gerçekleştirilir. Rektörlük onayı alınmadan, etkinlik duyurusu yapılması (afiş vb. materyallerin paylaşılması) ya da etkinliğin gerçekleştirilmesi kesinlikle yasaktır.

Bu süreç, üniversitemizin kurumsal yapısına uygun, planlı ve güvenli etkinlikler düzenlenmesini sağlamak amacıyla titizlikle yürütülmektedir.

Etkinlik Talep Başvuru Formunu görüntülemek için tıklayınız.

11. Öğrenci toplulukları/kulüpleri sponsor bulabilir mi?

Kulüpler/topluluklar, Öğrenci Dekanlığı’nın onayı doğrultusunda sponsor temin edebilirler. Üniversite ile sponsor firma arasında yapılacak anlaşma ve sözleşme işlemleri gereği, kulüp etkinliklerine ilişkin sponsor firmaya imzalanan ıslak imzalı sözleşme nüshasının Öğrenci Dekanlığı’na teslim edilmesi zorunludur.

Sponsorluk Sözleşmesi Örneğini görüntülemek için tıklayınız.

12. Sosyal sorumluluk projeleri yapıyor musunuz?

Topluluğumuz vizyon ve misyonu doğrultusunda sosyal sorumluluk projeleri gerçekleştirmektedir. Üniversitemizdeki tüm öğrenci toplulukları, kendi alanları ve amaçları çerçevesinde veya diğer topluluklarla işbirliği içinde olarak topluma fayda sağlamak amacıyla sosyal sorumluluk etkinlikleri düzenlemekle yükümlüdür.

13. Afiş için gerekli şartlar neler?

Topluluğumuz tarafından kullanılacak tüm afişler, Öğrenci Dekanlığı tarafından belirlenen kurumsal format ve içerik doğrultusunda hazırlanmaktadır. Afişlerde yer alacak görsellerin, topluluk üyeleri tarafından tarafımıza iletmekteler. Öğrenci Dekanlığının bilgisi ve izni olmadan afiş hazırlanması veya paylaşılmaması gerekmektedir. Tüm görsel ve içerik paylaşımları, topluluğumuzun kurumsal kimliğini korumak amacıyla belirli bir kontrol sürecinden geçmektedir. Hiçbir öğrenci topluluğu/kulübü Öğrenci Dekanlığı izni ve imzası olmadan üniversite içinde afiş, branda vb. asamaz; broşür, reklam dağıtamaz, stant açamaz.

14. Topluluk dışındaki kişiler etkinliklerinize katılabilir mi?

Topluluğumuzun düzenlediği etkinliklere, üniversite bünyesindeki diğer topluluk üyeleri ve öğrenciler de katılım sağlayabilmektedir. Bu durum, öğrenci toplulukları arasında etkileşimi ve iletişimi artırmakta; iş birliği kültürünü güçlendirmektedir. Farklı topluluklarla ortak etkinlikler yürütülmesi, üniversite içi dayanışmayı ve çok yönlü öğrenmeyi teşvik eden olumlu bir uygulamadır.

15. Dışarıdan (mezun, farklı okuldan) katılımcı kabul ediliyor mu?

Üniversitemizin VIP etkinlikleri kapsamında yer alan Bahar Şenliği, Mezuniyet Töreni gibi organizasyonlara genel kural olarak dışarıdan katılımcı kabul edilmemektedir. Ancak, dönem içerisinde gerçekleştirilen bazı etkinliklerde, etkinlik bazlı değerlendirme yapılmakta; gerekli güvenlik ve izin süreçlerinin tamamlanmasının ardından, sınırlı sayıda dış katılımcı kimlik bilgileri alınarak kampüs içerisine kabul edilebilmektedir. Bahar Şenliği’ne ise yalnızca mezunlarımız katılım sağlayabilmektedir.

1. Happy Life dersi nedir?

Happy Life dersleri, Okan Üniversitesi Öğrenci Dekanlığı (SKS) tarafından yürütülen, öğrencilerimizin mesleki bilgi birikimlerinin yanı sıra sportif, sanatsal ve sosyo-kültürel açılardan kendilerini geliştirmeye yönelik olarak düzenlenen derslerden oluşur.

2. Happy Life dersleri her dönem aynı mı?

Dersler dönemsel olarak değişiklik gösterebilir.

3. Happy Life dersleri zorunlu mudur?

Evet, Happy Life dersleri zorunludur.

4. Happy Life uygulama esasları neler?

Öğrenciler, 4. sınıfın sonuna kadar en az 2 Happy Life dersine kayıt yaptırmış ve başarı ile tamamlamış olmalıdır. İki seferde de aynı derse devam edebileceği gibi, farklı dersler de seçebilirler. Öğrenciler, derslere OİS sistemi üzerinden gün ve saat programına uygun olarak kayıt yaptırabilirler. Her bir Happy Life dersinin önceden belirlenmiş kontenjanı bulunmaktadır. Kontenjanı dolu olan derslerin yerine diğer mevcut derslerden seçim yapılır veya bir sonraki dönem ders seçilebilir.

5. Aynı dönemde birden fazla Happy Life dersi alınabilir mi?

Evet, bir öğrenci aynı dönemde iki farklı Happy Life dersi alabilir.

6. Happy Life derslerinin not değerlendirmesi nasıl oluyor?

Happy Life derslerine %80 devamlılık esastır. Bu koşulu yerine getiren ve yapılacak sınavda 100 üzerinden en az 50 puan alan öğrenciler bu dersten başarılı sayılacaktır. Happy Life derslerinden başarısız olan öğrenciler, farklı dönemlerde Happy Life derslerinden herhangi birini seçebilirler.
Devamsızlığa ilişkin hükümler, üniversitemizin lisans yönetmeliklerinde belirtilmektedir.

7. Happy Life derslerinden muaf olabilir miyim?

Happy Life derslerimizden yabancı öğrencilerimiz veya erasmus ile gelen değişim öğrencileri muaf sayılmaktadır.

8. Happy Life dersinden başarısız olan bir öğrenci aynı başarısız olduğu dersi tekrar seçebilir mi?

Happy Life dersinden başarılı olamamanız durumunda, aynı dersi tekrar alma zorunluluğunuz bulunmamaktadır. İsteğiniz doğrultusunda dersi yeniden alabilir veya kaldığınız dersin yerine farklı bir ders seçebilirsiniz. Ancak, seçilen derslerin dönemlerinin aynı olmaması gerekmektedir.

9. Happy Life Kariyer ve Yaşam Programı ile aynı mıdır?

Hayır, "Happy Life" ile "Kariyer Programı" aynı şeyler değildir.

"Happy Life", "Kariyer ve Yaşam Programı" kapsamında yer alan zorunlu derslerden sadece biridir. Happy Life dersleri Öğrenci Dekanlığı tarafından yürütülürken, Kariyer ve Yaşam Programı dersleri Kariyer Merkezi Müdürlüğü tarafından yürütülmektedir.

10. Happy Life ders seçimlerinin başladığı tarihi nasıl öğrenebilirim?

Happy Life derslerimizin başlangıç tarihleri, üniversitemizin resmi web sitesinde yer alan ‘Duyurular’ bölümünden ya da Öğrenci Dekanlığı instagram sayfamızdan takip edilebilirsiniz.

Öğrenci Dekanlığı (SKS) Instagram Hesabı

11. Üniversite seçmeli ders havuzundan alınan bir ders Happy Life dersinden muafiyet sağlar mı?

Evet, üniversitenin seçmeli ders havuzunda okutulan ve Happy Life dersleri ile örtüşen bir ders başarıyla tamamlandığında muafiyet sağlanır.

12. Lisanslı sporcular Happy Life derslerinden nasıl muafiyet kazanır?

Üniversitemiz spor takımlarında lisanslı olarak yer alan ve üniversitelerarası müsabakalarda üniversiteyi temsil eden öğrenciler, bir Happy Life dersinden muaf sayılır.

13. Pilotaj Bölümü öğrencileri Happy Life derslerinden nasıl muafiyet kazanır?

Pilotaj Bölümü öğrencileri, simülatör eğitimi uygulaması ile bir Happy Life dersini almış sayılırlar.

14. Happy Life derslerinden muafiyet sağlayan derslerin başarılı bir şekilde tamamlandığı nasıl kanıtlanır?

Muafiyet için ilgili derslerin başarıyla tamamlanmış olması yeterlidir.

15. İki farklı Happy Life dersi ile örtüşen dersi başarıyla tamamlayan bir öğrenci kaç dersten muaf olur?

İki farklı Happy Life dersi ile örtüşen bir dersi başarıyla tamamlayan öğrenci iki dersten de muaf olur.

16. Happy Life derslerine devam zorunluluğunu yerine getirmeyen bir öğrenci başarılı sayılabilir mi?

Hayır, devam koşulunu yerine getirmeyen öğrenciler bu dersten başarısız sayılır.

1. Spor tesisine nasıl üye olabilirim?

Tesisimize gelerek üyelik formu, üyelik sözleşmesi ve sağlık sorumluluk beyanı formunu doldurmanız ve tercih ettiğiniz üyelik türüne ait ücreti ödemeniz halinde üyeliğiniz aktif hale gelir.

İstanbul Okan Üniversitesi Spor Merkezi
Tel: 0(216) 677 16 30 / Dahili: 3526
Faks: 0(216) 677 17 15

2. Tesis kullanımı için hangi üyelik seçenekleri mevcuttur?

Spor tesisimizde 1, 3, 6 aylık ve yıllık üyelik seçenekleri bulunmaktadır. Resepsiyon personelimiz, ihtiyaçlarınıza uygun üyelik süresi konusunda size memnuniyetle yardımcı olacaktır.

3. Spor merkezine üye değilim, günlük olarak faydalanabilir miyim?

Evet, spor merkezimizde günlük kullanım mevcuttur. Spor merkezi resepsiyonuna gelerek gerekli evrakları doldurduktan sonra tesisten faydalanabilirsiniz.

4. Spor tesisinde hangi alanlardan faydalanabilirim?

Üyeliğiniz kapsamında; donanımlı fitness merkezimizden, grup dersleri için kullanılan stüdyolardan, kadın ve erkek soyunma odalarından ve bu alanlarda bulunan sauna ile buhar odalarından, ayrıca yüzme havuzumuzdan faydalanabilirsiniz.

5. İstanbul Okan Üniversitesi yurtlarında kalan öğrenciyim. spor merkezinden faydalanabilmek için ne yapmam gerekiyor?

Yurt öğrencilerimiz, spor merkezi resepsiyonuna gelerek üyelik formu, sağlık sorumluluk beyanı ve üyelik sözleşmesini doldurduktan sonra tesisimizi kullanmaya başlayabilirler.

6. Spor yaparken hangi kıyafetleri kullanmalıyım?

Spor tesisine girişte spor kıyafeti, dışarıda kullanılmamış temiz spor ayakkabısı ve yanınızda bulundurmanız gereken bir ter havlusu ile gelmeniz gerekmektedir.

7. Yüzme havuzunu kullanırken ne tür kıyafetler giymeliyim?

Havuz kullanımı sırasında, yüzmeye uygun mayo veya benzeri bir kıyafet tercih edilmelidir. Ayrıca bone, havlu ve havuz terliği bulundurmanız zorunludur.

8. Yüzme havuzunun hijyeni nasıl sağlanmaktadır?

Yüzme havuzumuz; sirkülasyon, toplama ve filtreleme sistemleriyle sürekli olarak arıtılmakta, Sağlık Bakanlığı onaylı kimyasal ürünlerle şartlandırılmaktadır:

  • Havuzumuz, Sağlık Bakanlığı Yüzme Havuzları Yönetmeliği kapsamında dezenfekte edilmektedir.
  • Her ay İlçe Sağlık Müdürlüğü ekipleri tarafından düzenli denetimler yapılmaktadır.
  • Aylık olarak, Sağlık Bakanlığı’na bağlı halk sağlığı laboratuvarlarında kimyasal ve mikrobiyolojik analizler gerçekleştirilmektedir.
  • Teknik personelimiz havuzu her gün kontrol ederek günlük ve haftalık bakımlarını yapmaktadır.
  • Kurum dışı sözleşmeli bir firma tarafından haftalık ve aylık ölçümler gerçekleştirilmekte, değerler düzenli olarak takip edilmektedir.
  • Havuzumuz, tam otomatik ölçüm ve dozaj sistemleriyle sürekli kontrol altında tutulmaktadır.
  • Su analiz sonuçları, tesis içerisindeki bilgilendirme panolarında yayınlanmaktadır.

9. Midi halı sahadan nasıl faydalanabilirim?

Midi halı saha kullanımı için spor merkezi resepsiyonuna gelerek rezervasyon yaptırabilirsiniz.

10. Soyunma odalarında bulunan dolaplar nasıl kullanılır?

Soyunma odalarımızda yer alan dolaplar, elektronik şifreli kilit sistemine sahiptir. Günlük kullanım esnasında kendi belirleyeceğiniz bir şifre ile dolabı kullanabilirsiniz. Dolap sayısı sınırlı olduğundan, kalıcı dolap tahsisi yapılmamaktadır.

1. Öğrenciler sorun ve taleplerini hangi yollarla iletebilir?

Öğrenciler sorun ve taleplerini, web sitesinde bulunan Öğrenci İlişkileri Müdürlüğü İletişim Formu, ogrenciiliskileri@okan.edu.tr e-posta adresi veya dilekçe gibi bildirim kanalları aracılığıyla iletebilir.

Öğrenci İlişkileri Müdürlüğü İletişim Formu için tıklayınız.

2. Web sitesindeki başvuru formu dışında hangi iletişim kanalları kullanılabilir?

Sorun ve talepler, ogrenciiliskileri@okan.edu.tr mail adresi üzerinden de iletilebilir.

3. Gönderilen şikayetler ilgili birime nasıl iletilir?

Talep sahibi ile görüşülerek sorunun kaynağı tespit edildikten sonra, konu ilgili birime yazılı olarak iletilir.

4. Öğrenci İlişkileri Birim Müdürlüğü, öğrenci şikayetlerini nasıl takip eder?

Sorunlar ilgili birime iletildikten sonra çözümlenene kadar takibi yapılır.

5. İletilen bir sorunun sonucu öğrenciye bildirilir mi?

Evet, sorunun sonucu öğrenciye bildirilir ve son durum bilgisi şikayet ve talep raporuna kaydedilir.

6. Öğrenci İlişkileri Birim Müdürlüğü, şikayet ve talep raporları üst yönetime de bildiriyor mu?

Evet, öğrencilerden gelen görüş ve talepler aylık olarak raporlanarak üst yönetim ile de paylaşılır.

7. Şikayet ve talep verileri ne kadar sürede bir analiz edilir?

Şikayet ve talepler bahar ve güz dönemlerine ait olmak üzere altı aylık periyotlarla analiz edilir ve bu analiz sonucunda iyileştirilmesi gereken alanlar tespit edilir.

8. Şikayet ve talep raporuna hangi bilgilerim kaydedilir?

Rapora, sorunun görüşme tarihi, sorunun iletileceği birimin adı, sorunun takip ve durum bilgisi gibi detaylar kaydedilir.