MENU

SDG 1: Her Yerde Yoksulluğu Sonlandırmak

SDG 1.3.1. Düşük gelirli hanelerden öğrenci alımı hedefi

İstanbul Okan Üniversitesi, eğitime eşit erişimi teşvik etmeye kararlıdır. İlerlemesini sürekli olarak izlerken, öğrenci topluluğumuzun sosyoekonomik arka planlarının çeşitli olmasını sağlamak ve finansal kısıtlamalar nedeniyle yetenekli hiçbir bireyin eğitim fırsatından mahrum kalmamasını garanti etmeye kendimizi adamış bulunmaktayız.

SDG 1.3.2. Hane halkı gelir düzeyi en dip %20’deki öğrencilerin başarısı

İstanbul Okan Üniversitesi, hanelerin en düşük %20'sinden gelen öğrencilerin başarısına ve mezuniyetine önem vermektedir. Bu öğrencilerin yalnızca kaydolmalarını değil, aynı zamanda başarılı bir şekilde mezun olmalarını sağlamak için belirli hedefler ve destek sistemleri oluşturduk. Öğrencilerin karşılaştığı özgün zorlukları ele almak için özel akademik destek, mentorluk programları ve kariyer rehberliği içermektedir. Kapsamlı kaynaklar sağlayarak ve ilerlemelerini yakından izleyerek, akademik deneyimlerini geliştirmeyi ve düşük gelirli öğrencilerin daha yüksek bir mezuniyet oranına ulaşmasını sağlamayı amaçlıyoruz.

Part-Time Çalışan Öğrenci Programı

SDG 1.3.3. Düşük gelirli öğrenci desteği

İstanbul Okan Üniversitesi, düşük gelirli ailelerden gelen öğrencilere kapsamlı destek sağlamaya kararlıdır. Öğrencilerin eğitimlerine odaklanmalarını sağlamak için konaklama, gıda gibi ekonomik yükleri hafifletmek amacıyla mali yardım sunmaktayız. Ayrıca, tüm öğrencilerin eğitimlerine odaklanmaları için ihtiyaç duyduğu destekle sağlanmasını garanti altına almak amacıyla hukuki hizmetler ve diğer temel kaynaklara erişim sağlıyoruz. Amacımız, her öğrencinin akademik ve kişisel olarak gelişmesini sağlamak için destekleyici bir ortam oluşturmaktır.


SDG 1.3.4. Hane halkı gelir düzeyi en dip %20’deki öğrencilere yardımcı olmak için programlar veya girişimler

İstanbul Okan Üniversitesi, hanelerin en düşük %20'sinden gelen öğrencilerin eğitimlerini başarıyla tamamlamalarına yardımcı olmak için özel olarak tasarlanmış programlar sunmaktadır. Bu destek hizmetleri, hedefe yönelik akademik danışmanlık, kişiselleştirilmiş mentorluk ve kariyer geliştirme kaynaklarını içermektedir. Programlarımız, bu öğrencilerin karşılaştığı özgün zorlukları ele alacak şekilde tasarlanmıştır ve onların eğitimlerinde başarılı olmaları için gerekli olan araçları ve desteği sağlamaktadır. Her öğrencinin başarılı olma ve eğitimini güvenle tamamlama fırsatına sahip olmasını sağlama taahhüdündeyiz.

Kariyer Merkezi

SDG 1.3.5: Düşük veya düşük-orta gelirli ülkeler öğrenci desteği

İstanbul Okan Üniversitesi, düşük veya düşük-orta gelirli ülkelerden gelen öğrencilere destek olmak için çeşitli programlar sunmaktadır Amacımız, tüm geçmişlere sahip öğrencilerin yüksek öğrenime erişimini sağlamak ve eşitlikçi bir eğitim sunmaktır.

Dünya Bankası'na göre, düşük ve düşük-orta gelirli ülkelerden gelen öğrencilerimiz

ÜLKE

  • AFGANİSTAN
  • BANGLADEŞ
  • BURKİNA FASO
  • BURUNDI
  • ÇAD
  • KÜBA
  • ERİTRE
  • ETİYOPYA
  • FAS
  • FILDİŞİ
  • PALESTİNA
  • GAMBİYA
  • GANA
  • GÜNEY SUDAN
  • KAMERUN
  • KENYA
  • KIRGIZİSTAN
  • KOMORLAR
  • LİBANON
  • MALI
  • MISIR
  • MAURİTANYA
  • NİJER
  • NİJERYA
  • NİKARAGUA
  • ÖZBEKİSTAN
  • PAKİSTAN
  • RUANDA
  • SENEGAL
  • SOMALİ
  • SRI LANKA
  • SUDAN
  • SURİYE
  • TACİKİSTAN
  • TANZANYA
  • TUNUS
  • UGANDA
  • ÜRDÜN
  • YEMEN
  • ZİMBABVE

SDG 1.4.1. Yerel start-up/girişim yardımı

İstanbul Okan Üniversitesi, yerel topluluk içinde mali ve sosyal olarak sürdürülebilir işletmelerin kurulmasını destekleyerek aktif bir rol oynamaktadır. Girişimcilere, işletmelerini etkin bir şekilde başlatmaları ve büyütmeleri için gerekli bilgi, beceri ve destekle donatmak amacıyla mentorluk programları, eğitim atölyeleri ve üniversite tesislerine erişim gibi çeşitli kaynaklar sunmaktayız. Uzmanlığımızı ve tesislerimizi kullanarak yerel girişimcileri güçlendirmeyi ve topluluğun ekonomik ve sosyal gelişimine katkıda bulunmayı hedefliyoruz.

SDG. 1.4.2. Yerel start-up/girişim mali yardımı

Üniversitemiz, yerel toplulukta mali ve sosyal olarak sürdürülebilir işletmelerin kurulmasını desteklemek amacıyla finansal mentorlük sağlamaktadır. Amacımız, yerel girişimcilerin yenilikçi fikirlerini hayata geçirmelerine ve kalıcı ekonomik ve sosyal etki yaratmalarına yardımcı olmaktır. Bu işletmelere yapılan yatırımlar ile canlı bir yerel ekonominin büyümesine ve gelişmesine destek oluyoruz.

ARPROGED

SDG 1.4.3. Temel hizmetlere erişim programları

İstanbul Okan Üniversitesi, topluluğun tüm üyelerinin temel hizmetlere erişimini artırmaya yönelik özel olarak tasarlanmış eğitim ve programlar düzenlemektedir. Bu programlar, sağlık, eğitim ve sosyal destek gibi temel hizmetlere erişimi artırmayı amaçlamaktadır. Atölye çalışmaları, seminerler ve iş birliği projeleri sağlayarak, hizmet erişiminde yaşanan boşlukları ele almayı ve tüm geçmişlerden gelen bireylerin bu hayati kaynaklardan faydalanabilmesini sağlamayı hedefliyoruz. Bu programlar aracılığıyla daha eşitlikçi ve kapsayıcı bir toplum yaratmaya katkıda bulunmaya kendimizi adamış durumdayız.

OKSEM

SDG 1.4.4. Yoksullukla mücadele politikasının geliştirilmesi

İstanbul Okan Üniversitesi, yoksulluğu tüm boyutlarıyla sona erdirmeye yönelik programların ve politikaların uygulanmasına yardımcı olmak için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel düzeyde politika geliştirme süreçlerine aktif olarak katılmaktadır. Hükümet ajansları, kar amacı gütmeyen kuruluşlar ve uluslararası kuruluşlarla iş birliği yaparak etkili yoksulluk azaltma stratejilerine yönelik araştırmalarımızı, uzmanlığımızı ve görüşlerimizi sunuyoruz. Bu politika tartışmalarındaki katılımımız, yoksulluğun temel nedenlerini ele alan ve sürdürülebilir kalkınma çabalarını destekleyen girişimleri şekillendirmeye yardımcı olmaktadır. Akademik ve toplumsal kaynaklarımızı, anlamlı değişim sağlamak ve yoksulluğa karşı küresel mücadeleye katkıda bulunmak amacıyla kullanmaya kararlıyız.

Galeri