MENU

SDG 4.2 Öğretim yeterliliğine sahip mezunların oranı

SDG 4.2.1 İlkokul düzeyinde öğretmenlik yapmaya hak kazanan mezunların sayısının oranını sorgulamaktadır (yıl 2024)

SDG 4.3 Hayat Boyu öğrenme ölçütleri

SDG 4.3.1 Halka açık kaynaklar:

İstanbul Okan Üniversitesi, üniversitede eğitim almayan bireyler için eğitim kaynaklarına ücretsiz erişim imkânı sunmaktadır. Bu kaynaklar, seminerler ve atölye çalışmaları gibi etkinliklere katılımın yanı sıra, belirli derslere katılma fırsatlarını da içermektedir. Üniversite, bu kaynakları daha geniş bir topluluğa sunarak, yaşam boyu öğrenmeyi desteklemeyi ve öğrencilerinin ötesindeki bireylerin eğitim gelişimine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.

İstanbul Okan Üniversitesi'ne ait olan OKSEM, bireyler ve kuruluşlar için çeşitli eğitim ve profesyonel gelişim programları sunan özel bir birimdir. OKSEM'in misyonu, öğrencilere ve daha geniş topluluğa ulaşılabilir kurslar, atölye çalışmaları ve sertifika programları sunarak yaşam boyu öğrenmeyi teşvik etmektir.

Merkez, beceri geliştirmeyi, kariyer ilerlemesini desteklemeyi ve çeşitli sektörlerin eğitim ihtiyaçlarını karşılamayı hedeflemektedir. OKSEM'in programları, liderlik, yönetim, dil öğrenimi, teknoloji ve mesleki eğitim gibi çok çeşitli konuları kapsamaktadır. Bu kurslar, becerilerini artırmak isteyen profesyoneller, yeni kariyer yolları arayan bireyler ve özel eğitim çözümleri arayan organizasyonlar için tasarlanmıştır.

Sektör uzmanlarıyla işbirliği yaparak ve üniversitenin akademik kaynaklarını kullanarak OKSEM, akademik bilgi ile pratik beceriler arasındaki boşluğu kapatmayı hedeflemekte ve katılımcılarının kişisel ve profesyonel gelişimine katkıda bulunmaktadır. Eğitim programlarının geniş yelpazesi sayesinde, OKSEM üniversitenin etkisini kampüsünün ötesine taşıyarak, topluluk katılımı ve kalkınmasına önemli bir katkı sağlamaktadır.

OKSEM

İstanbul Okan Üniversitesi İlk Yardım Eğitim Merkezi (OKİEM); Sağlık Bakanlığı ilk yardım yönetmeliği doğrultusunda denetlemelerini tamamlamış olup 06 Ocak 2013 tarihinde eğitime başlama yetkisini almıştır.

İstanbul Okan Üniversitesi İlk Yardım Eğitim Merkezi eğitimlerini “ilk yardım eğitmeni sertifikası” olan deneyimli eğitmenler yürütmektedir. İlk Yardım Eğitim Merkezimizin amacı; bireylere ilk yardım konusunda bilgi, beceri kazandırmak ve bu doğrultuda gerekli (kaza vb.) durumlarda olaylara bilinçli bir şekilde yaklaşabilen ilk yardımcılar yetiştirmektir.

Sağlık Bakanlığı onaylı sertifikalı Temel İlk Yardım Eğitimi, günde 8 saat olmak üzere, toplam 16 saatten oluşan eğitimlerdir.

Sağlık Bakanlığı onaylı Temel İlk Yardım Güncelleme Eğitimi, İlk yardımcı sertifikası bulunan kişilerin, belge geçerlilik tarihi dolmadan bilgilerini güncellemeleri için yapılan eğitimlerdir. 1 gün içerisinde 8 saatte verilen eğitimlerdir.

Eğitimler en az 7 kişiden oluşan gruplar ile yapılır. 7 kişiye kadar 1 eğitmen ile 7 kişinin üzerindeki gruplarda iki eğitmen ile eğitim planlanır.

Her bir kursiyere Sağlık Bakanlığı tarafından onaylanmış “Temel İlk Yardım Uygulamaları Eğitim Kitabı” verilmektedir.

OKİEEM

Uluslararası Çin Dili Konseyi (HANBAN) ve İstanbul Okan Üniversitesi tarafından Pekin’de 18 Haziran 2012 tarihinde imzalanan anlaşma ile temeli atılan İstanbul Okan Üniversitesi Konfüçyus Enstitüsü, İstanbul Okan Üniversitesi, Pekin Dil ve Kültür Üniversitesi ve HANBAN iş birliği ile 14 Mayıs 2013 tarihinde resmen kurulmuştur.

İstanbul Okan Üniversitesi Konfüçyus Enstitüsü Çin kültürünü Türk halkına tanıtma görevini üstlenmiştir. Konfüçyus Enstitüsü, Çin dili ve kültürü eğitimini kapsamlı bir şekilde veren İstanbul Okan Üniversitesi Çince Mütercim Tercümanlık Bölümü ve Çince dil eğitimini ilkokul birinci sınıf seviyesinde başlatan Okan Koleji ile iş birliği içinde çalışmaktadır.

İstanbul Okan Üniversitesi Konfüçyus Enstitüsü üniversite öğrencilerine, üniversite çalışanlarına ve halka açık Çince dersleri ve kendisine bağlı Konfüçyus Sınıfları ile de çok kapsamlı bir Çince eğitim modeli oluşturmaktadır. Bugüne kadar İstanbul Okan Üniversitesi Konfüçyus Enstitüsü’nde kayıtlı öğrenci sayısı 600 kişiyi aşmıştır. Dil eğitiminin yanı sıra kültür tanıtım odaklı yapılan etkinlikler ve Kaligrafi kursları büyük ilgi çekmektedir. Konfüçyus Enstitüsü aynı zamanda HSK, HSKK ve YCT sınavları merkezi olan İstanbul Okan Üniversitesi’ne destek vermekte ve sınavların tanıtımında ve organizasyonunda büyük rol oynamaktadır.

Konfüçyus Enstitülerinin ortak ve öncelikli amaçları arasında Çince dil eğitimi gelmektedir. Fakat Enstitü salt dil eğitimine odaklı değildir. Ortak projeler çerçevesinde yürütülen bilimsel çalışmalar aracılığıyla Türk toplumu, Çin toplumu hakkında daha sağlıklı bilgi edinebilme olanaklarına kavuşmaktadır. Bilim alanındaki bu iş birliği paralel olarak topluma da yansımaktadır. Böylelikle iki ülke insanları arasındaki birbirlerinin kültürlerini ve yaşamlarını tanıma süreci hızlanmaktadır. İstanbul Okan Üniversitesi Çin üniversiteleri ile ortak bilimsel araştırma projeleri yapmak istemektedir. Konfüçyus Enstitüsü bu bağlamda Üniversite’ye yol göstermekte ve aracı olmaktadır.

İstanbul Okan Üniversitesi Konfüçyus Enstitüsü aktif bir şekilde iki ülke arasındaki turizm ve ticaret alanındaki iş birliğini güçlendirme ve geliştirme görevi üstlenmiştir. Enstitü, aynı zamanda iş dünyasının Çin’e açılan kapılarından biridir.

2009 yılında açılarak Türkiye’nin 2. Gastronomi Bölümü olan bölümümüz, dünya standartlarındaki eğitim kalitesi ve bu eğitimi destekleyen yatırımlarıyla gastronomi alanında ülkemizde önemli bir yere sahiptir.

2013 yılında Mutfak Sanatları Merkezinde sertifikalı eğitimleri başlatan Gastronomi bölümümüz, Tuzla Kampüsü’nde kariyerlerine yiyecek-içecek sektöründe profesyonel aşçı, pastacı, artizan ekmekçi vb alanlarda meslek sahibi olarak devam ettirmek isteyenlere gerekli tüm desteği ve altyapıyı sağlamaktadır.

Eğitim süresince katılacakları sınavlar sonucunda mezun olan öğrencilerimiz, YÖK onaylı Okan Üniversitesi Mutfak Sanatları merkezi Profesyonel aşçılık sertifikası ve Milli Eğitim Bakanlığı onaylı sertifika almayı hak kazanırlar.

İtalya’nın Floransa şehrinde yer alan APICIUS International School of Hospitality ise Palazzi Uluslararası Okullar Birliği’nin çatısı altındaki 6 okuldan biridir. Katılımcılar, sadece Türkiye’de Okan üniversitesinden sertifika almakla kalmıyor, ayrıca yurtdışından gerekli nitelikliliği sağlamış olduğunu kanıtlamış oluyor.

Mutfak Sanatları Merkezi’nde gerek yabancı üniversitelerle iş birlikleri, gerekse alanında uzman eğitim kadrosunun yanında yurtiçi ve yurtdışından gelen dünya çapında tanınan şeflerin eşliğinde yeni dünya pişirme teknikleri ve Türk mutfak teknikleri öğretiliyor.

Mutfak Sanatları Merkezi Üniversitemizin Tuzla Kampüsü’ndeki 1400 metrekarelik alanıyla Türkiye’nin en büyük gastronomi uygulama mutfağı ve O’Mutfak Restoranına sahiptir.

Okan Gastronomi kompleksinde;

  • 3 adet 32 kişilik aşçılık
  • 1 adet 18 kişilik pastacılık
  • 1 adet restoran yer alır.

Kompleks, kurumsal şirket etkinliklerine de ev sahipliği yapmaktadır. Merkezde kurum, marka veya şirketlere yönelik özel etkinlik, toplantı, lansman ve workshoplar da düzenlenir.

İstanbul Okan Üniversitesi - Mutfak Sanatları Merkezi

İstanbul Okan Üniversitesi, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) onayı ile 2017 yılı Mart ayında aldığı TR.FTO.36 numaralı uçuş eğitim yetkisini, Onaylı Eğitim Organizasyonu (Aproved Training Organization-ATO) olarak 2018 yılı Mayıs ayında TR.ATO.020 sertifika numarasıyla yenilemiştir.

Bu sertifika ile İstanbul Okan Üniversitesi; PPL(A) Hususi Pilot Lisans Teorik Bilgi Eğitimi ve ATP(A) Modüler Teorik Bilgi Eğitimi verme yetkisine sahiptir.

Teorik Bilgi Eğitimleri Okan Üniversitesinin Tuzla Kampüsündeki eğitim tesislerinde, SHGM tarafından yetkilendirilmiş deneyimli teorik bilgi öğretmenleri tarafından verilmektedir.

Uçuş Eğitimi ise anlaşmalı uçuş okulu bünyesinde, SHGM tarafından yetkilendirilmiş deneyimli uçuş öğretmenleri tarafından verilir. Bu eğitimlerde, uçuş okulunun operasyonu ve bakımı altındaki uçaklar ve simülatörler kullanılmaktadır.

Onaylı Eğitim Organizasyonu (Flight Training) (OEO)

Günümüzde, Rusya Federasyonu başta olmak üzere resmi dili Rusça olan Bağımsız Devletler Topluluğu ülkeleri ile Türkiye arasında hızlı bir ivmede gelişen ticari ilişkiler, ülkemizin uluslararası arenadaki konumu ve ekonomisinde önemli ve stratejik bir yere sahiptir. Dil eğitimini geniş çerçevede değerlendiren İstanbul Okan Üniversitesi, turizmden inşaat sektörüne, gaz ithalatından tekstil ihracatına kadar çok geniş bir alanda ‘iletişim dili’ olan Rusçanın öğretilmesi ve Rusya ile kültürel bağların zenginleştirilmesine yönelik uygun akademik zeminin hazırlaması amacıyla 2011 yılında İstanbul’daki ilk Rus Kültür Merkezi’ni açmıştır.

Rusya Federasyonu’nun devlet kuruluşu olan ‘Ruskiy Mir Vakfı’nın desteği ile kurulan Rus Kültür Merkezi’nin amacı, Rusya ve BDT ülkeleri ile Türkiye arasında çok yönlü gelişen ilişkilere bilimsel zemin hazırlamak ve kültürel bağların kuvvetlenmesine hizmet etmektir.

Yaklaşık 1000 metrekarelik bir alanda hizmete giren Okan Üniversitesi Simülasyon Merkezi’nde öğrencilerimiz her türlü hasta tipi ve hastalık senaryosunu bünyesinde barındıran bilgisayar destekli simülatörlerle eğitilmektedirler. Merkez, sınıf ve laboratuvar düzeni içerisinde temel bilgi ve becerilerini geliştiren öğrencilerin hastane mimarisine uygun planlanmış alanlarda, gerçeğe yakın stres altında, ekip sorumluluğu içerisinde tutum ve davranış modelleri geliştirmelerini hedeflemektedir. Merkez içerisinde öğrencilerin eğitim ve değerlendirme amacıyla yaptıkları her uygulama ve sınav yüksek teknoloji ürünü bir işletim sistemi ile düzenlenmekte, kayıt altına alınmakta, değerlendirilmekte ve debriefing uygulamaları ile eğitimin kalıcılığı sağlanmaktadır.

Simülasyon Merkezi’nde yer alan birimler:

  • Kaza Yeri ve Ambulans Alanı
  • Acil Servis
  • Temel Beceri Laboratuvarı
  • Hemşirelik Bakımı
  • Özel Oda Uygulama Alanı
  • İlaç Hazırlama Odası
  • Standardize Hasta Uygulama Odası
  • Doğum Salonu
  • Ameliyathane
  • Yoğun Bakım
  • Learning Space İşletim Sistemi ve Debriefing Room

Simülasyon Merkezi

İstanbul Okan Üniversitesi bünyesindeki Araştırma ve Uygulama Merkezleri, üniversitenin akademik vizyonunu güçlendiren, toplumsal faydayı önceleyen ve disiplinler arası yenilikçi çalışmaları destekleyen önemli yapılardır. Bu merkezler, hem öğrenciler hem akademisyenler hem de sektör paydaşları için birer bilgi üretim ve uygulama alanı niteliği taşımaktadır.

Merkezler; sağlık, mühendislik, sosyal bilimler, girişimcilik, teknoloji, eğitim ve kültür gibi çok çeşitli alanlarda faaliyet göstererek bilimsel araştırmaları teşvik etmekte, proje geliştirme süreçlerini desteklemekte ve üniversite–sanayi işbirliklerini güçlendirmektedir. Geliştirdikleri projeler ve sundukları eğitimler sayesinde, hem yerel hem ulusal hem de uluslararası düzeyde topluma katkı sağlayan çok yönlü çalışmalar yürütmektedirler.

Bu merkezler aynı zamanda öğrencilerin teorik bilgilerini uygulamaya geçirebilecekleri ortamlar sağlayarak, onların mesleki becerilerini geliştirmelerine ve sektöre daha donanımlı şekilde hazırlanmalarına katkıda bulunmaktadır. Bilimsel araştırma kültürünün yaygınlaştırılması, yenilikçi çözümlerin geliştirilmesi ve toplumsal sorunlara yönelik sürdürülebilir politika önerilerinin oluşturulması açısından kritik bir role sahiptirler.

Okan Araştırma ve Uygulama Merkezleri; bilimsel üretimi artıran, toplumsal katkıyı güçlendiren ve üniversitenin akademik değerini ulusal ve uluslararası düzeyde yükselten stratejik bir yapı oluşturmaktadır.

Araştırma ve Uygulama Merkezleri

İstanbul Okan Üniversitesi Araştırma ve Proje Geliştirme Direktörlüğü - ARPROGED, üniversitemizin bilim ve teknoloji üretiminde kalıcı üstünlükler kazanmasına ve üretilen teknolojinin gelişen ihtiyaçlar doğrultusunda sanayi ve topluma ulaştırılmasına destek olmak; akademisyen, öğrenci ve mezunlarımızın girişimcilik ve yenilikçilik kültürünü geliştirmek, fikri mülkiyet hakları, teknolojinin ticarileştirilmesi, teknoloji tabanlı girişimler ve startuplar kurmak temel amacıyla, 2011 yılında kurulmuştur. ARPROGED, TUBİTAK 1601 Teknoloji Transfer Ofisleri Destek Programı'ndan 4 yıl süreyle destek almıştır.

ARPROGED

BAP özellikle ilk kez proje önerisi hazırlayanlar ve TÜBİTAK Proje Başvurusu öncesinde ön çalışma yapmak isteyenler için en iyi seçenektir. Ayrıca proje önerinizi hazırlarken değerlendirme ölçütlerinin göz önünde bulundurulması, projenin kabul edilme olasılığını arttırabilmektedir.

BAP

OPINA yenilikçi KOBİ'leri, start-up'ları, Ar-Ge şirketlerini / kuruluşlarını, akademisyenleri ve araştırmacıları, bağlantılı ve otonom araç yazılımlarının, geliştirilmesi, prototipleşmesi, test edilmesi ve entegrasyonunda desteklemeyi amaçlayan açık bir inovasyon platformudur.

OPINA Projesi, Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından AB Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı (IPA) II bütçesi Konu 2: Bilim, Teknoloji ve Yenilik (BTY) Etkinliği, Konu 2.1: Araştırma ve Geliştirme maddesi altında finanse edilmekte; Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından Rekabetçi Sektörler Programı kapsamında uygulanmakta, İstanbul Okan Üniversitesi bünyesindeki Ulaştırma Teknolojileri ve Akıllı Otomotiv Sistemleri Uygulama Araştırma Merkezi (UTAS) tarafından yürütülmektedir.

OPINA

İnovatif Teknoloji Kuluçka Merkezi (Intech-Cub) İstanbul Okan Üniversitesi bünyesinde faaliyet göstermektedir. Başta İstanbul Okan Üniversitesi akademisyenleri ve öğrencileri olmak üzere teknoloji odaklı iş fikri olan girişimcilerden ölçek büyütmek isteyen startuplara kadar her aşamada girişimciye hizmet vermektedir.

Intech-Cub söz konusu fikirlerin ticari potansiyeli olan ürünlere dönüşmeleri için eğitim, mentorluk ve alt yapı imkanları sunmaktadır.

Intech-Cub Kuluçka Merkezinin sağladığı olanaklar:

  • Değer önerisi ve iş modeli geliştirme eğitimleri
  • İş planı hazırlama
  • Prototip geliştirmeye yönelik olarak alt yapı
  • Akademik ve sektörel mentorluk
  • Ofis imkanı
  • Pazarlama ve hukuki danışmanlık
  • Fikri ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili bilgilendirme
  • Yatırımcı buluşmaları sağlamaktadır.

Intech-Cub Kuluçka Merkezi

1812- TÜBİTAK Yatırım Tabanlı Girişimcilik Destek Programı nedir?
Girişimcilerin teknoloji ve yenilik odaklı iş fikirlerini katma değer ve nitelikli istihdam yaratma potansiyeli yüksek teşebbüslere dönüştürebilmeleri için, girişimcilerin fikir aşamasından pazara kadar olan faaliyetlerini desteklediği hibe fonudur.

Mükemmeliyet Mührü Destek kapsamında alınan toplam bütçe nedir?
Girişimcilik proje desteği en fazla 900.000 (dokuz yüz bin) TL’dir. İş planının desteklenmeye uygun bulunması halinde, TÜBİTAK BİGG Fonu ile %3 hisse karşılığında yatırım olarak kuruluşa aktarılacaktır.

BİGG

Üniversite-Sanayi İş Birliği Birimi’nin temel amacı, üniversitedeki bilimsel potansiyelin, sanayiye aktarılarak ekonomik değere dönüşmesine katkıda bulunmak ve bölgedeki firmaları AR-GE, inovasyon çalışmalarına yönlendirerek, üniversitedeki akademisyen ile sanayici arasında karşılıklı güvene dayalı, sürdürülebilir iş birliğini sağlamaktır.

Danışmanlık Hizmetleri

İNTERNET OLANAKLARI:

Tuzla kampüsümüzde bulunan 3 Kütüphanemiz de kullanıcılarımızın İnternet üzerinden ihtiyaç duydukları bilgiye erişebilmeleri için 50 adet Bilgisayar bulunmaktadır. Ayrıca kablosuz erişim sistemi sayesinde kütüphanemizin her noktasından İnternet erişimi sağlanmaktadır.

Bilgisayarlarımızdan öğretim üyelerimiz ve öğrencilerimiz rahatlıkla faydalanabilmektedirler. İnternet erişimi tamamen ücretsizdir. Bilgisayarlar sadece eğitim ve bilimsel araştırma amacıyla kullanıcı hizmetine sunulmaktadır.

ÖDÜNÇ VERME HİZMETİ:

İstanbul Okan Üniversitesi öğrencileri, öğretim elemanları ve idari personeli kütüphaneden ödünç kitap alabilirler. Üniversite kimliği olmayan kullanıcılar ödünç verme hizmetinden yararlanamazlar. Danışma kaynakları, süreli yayınlar, basılı olmayan tezler, yazma ve basma nadir eserler, rezerve ve ders kitapları bölümündeki yayınlar ve standartlar ödünç verilmez.

Üzerinde cezası ve iade süresi geçmiş yayın bulunan üyelere ödünç yayın verilmez. Kütüphanemizde ayrım yapılmaksızın bütün kullanıcılara 15 gün süreyle 2 kitap ödünç verilir.

Kütüphaneler arası ödünç verme hizmeti

Kütüphanemiz koleksiyonunda bulunmayan kitaplar Kütüphaneler arası işbirliği (ILL) kuralları kapsamında, diğer üniversite kütüphanelerinden sağlanarak akademik kadronun hizmetine sunulur.

Kütüphane

SDG 4.3.2 Halk etkinlikleri

İstanbul Okan Üniversitesi, genel halka açık etkinlikler düzenlemektedir; bunlar arasında halka açık dersler, topluluk eğitim etkinlikleri ve atölye çalışmaları yer almaktadır. Bu etkinliklerin amacı, geniş bir topluluğu dahil etmek, bilgi paylaşmak ve çeşitli konularda öğrenme ve diyalog kültürünü teşvik etmektir. Üniversite, eğitim ve topluluk etkileşimi için bir merkez olmayı taahhüt etmektedir.




O’Konferans Tuzla Kampüsümüzde Gerçekleşti

Üniversite adaylarının geleceklerine yön vermelerine ve kendilerine en uygun kariyer planını yapmalarına destek olmak amacıyla, İstanbul Okan Üniversitesi olarak Türkiye'nin dört bir yanında gerçekleştirdiğimiz “O’Konferans”, 10 Aralık 2024 Salı günü Tuzla Kampüsümüzde düzenlendi. Konferansa, İstanbul'daki 33 kurumdan toplam 1600 öğrenci katıldı.

Açılış konuşmalarında Mütevelli Heyet Başkanımız Bekir Okan ve Rektörümüz Prof. Dr. Güliz Muğan, iş dünyasına en yakın üniversite vizyonumuzun öne çıkan özelliklerinden bahsetti.

Aday İlişkileri Müdürümüz Alper Tunga Çakıcı sınav, gelecek, meslek ve yaşam tercihleri konularında gençlere yol gösterecek bir konuşma yaptı. Çakıcı, “Hikayeni kendin yaz. Kendi hikayeni başlatacağın yer ise seçtiğin üniversite olacak” ifadesini kullandı.

Etkinlik, öğrencilerin akademisyenlerle sohbet ettiği fakülte-bölüm tanıtımları ve kampüs turu ile sona erdi.

Eğitimde İş Birliği Protokolü imzaladık

Üniversitemiz ve Tuzla İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü arasında Eğitimde İş Birliği Protokolü imzalandı. Protokole Rektörümüz Prof. Dr. Güliz Muğan ve Tuzla İlçe Milli Eğitim Müdürü Metin Çangır imza attı. Protokol kapsamında Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümümüzün desteğiyle, özel gereksinimi olan çocukların ebeveynlerine farkındalık eğitimi verilmesi hedefleniyor.

SDG 4.3.3 Mesleki eğitim etkinlikleri

İstanbul Okan Üniversitesi, genel halka açık eğitim etkinlikleri düzenlemektedir; bunlar arasında yönetici eğitim programları ve mesleki eğitim kursları yer almaktadır. Bu kısa süreli kurslar, üniversitede kayıtlı olmayan bireyler için tasarlanmış olup, profesyonel becerileri geliştirmeyi, kariyer gelişimini desteklemeyi ve çeşitli alanlarda pratik eğitim sağlamayı amaçlamaktadır. Üniversite, bu programları sunarak, topluluk içinde yaşam boyu öğrenmeye ve profesyonel gelişime katkıda bulunmaktadır.

Eğiticinin Eğitimi Fakülte Destek Programı

Yükseköğretimdeki kalite göstergelerinin en önemli bileşeni akademik personelin öğretim yetkinliğinin artırılması, hem fakülte üyelerinin hem de üniversite öğrencilerinin öğrenme sürecindeki ihtiyaçlarının anlaşılmasıdır. Bu ihtiyaçları analiz ederek, tüm üniversitelere örnek bir model olabilecek, Eğiticinin Eğitimi Fakülte Destek Programı, İstanbul Okan Üniversitesi’nde görev alan fakülte üyelerimize öğretim yetkinliği geliştirmek ve öğretim liderliği becerileri kazandırmak konusunda destek olmak amacıyla bir akademik yılı kapsayan bir program olarak hayata geçirilmiştir. Bu Fakülte Destek Programı, Öğretim Tasarımı, Geliştirme ve Değerlendirme alanında uzman, Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Aytaç Göğüş tarafından geliştirilmiş, Üniversite Kalite Komisyonu Başkanı ve Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mithat Kıyak’ın öncülüğünde ve tüm fakültelerin desteği ile yürütülmektedir.

Eğiticinin Eğitimi Fakülte Destek Programı kapsamında, akademisyenlerin eğitim ve öğretim süreçlerini daha kaliteli yürütmesi için farklı disiplinlerden öğretim elemanlarıyla bir öğrenme komitesi oluşturmak hedeflenmiştir. Programın temel kazanımları:

  • Akademisyenlerin eğitim ve öğretim süreçlerini daha kaliteli yürütmesi için ortak ilkelerin paylaşılması,
  • Öğrenme-öğretme temalarında bilgi ve tecrübelerin aktarılması,
  • Disiplinler arası farklı yaklaşımların paylaşılması,
  • Güncel eğitim araştırmaları ile alandaki uygulamalı çalışmaların incelenmesi,
  • Grup içinde disiplinler arası eğitim araştırma fikirlerinin oluşması,
  • Öğrenme-öğretim konularındaki sorunların ve beklentilerin görüşülmesi ve
  • Ortaya çıkan sorunlara yönelik en uygun çözümlerin değerlendirilmesidir.

Kimler Katılabilir ve Program Nasıl Yürütülmektedir?

Bir akademik yılı kapsayacak şekilde, gönüllü öğretim elemanları ile oluşturulmuş sabit bir grupla, ayda iki kez, toplamda 16 oturum olarak program yürütülmektedir. Ayrıca programın tüm oturumları, kullanılan materyaller ve kaynaklar O’Learn öğrenme platformunda paylaşılmakta olup katılımcıların erişimine açıktır. 2020-2021 akademik yılında, program tasarım aşamasında, fakülte üyelerimizin öğretim yetkinliği konusunda hazırlanan destek programına yönelik ihtiyaç analizi yapmak için gönüllü öğretim elemanlarının katıldığı bir anket çalışması yürütülmüş, ayrıca grup görüşmeleri, kalite komisyonu üyeleri ve dekanlar ile yapılan toplantılarla ihtiyaç analizi yapılarak mevcut koşullar ile istenen koşullar arasındaki ihtiyaçların belirlenmesi ve ele alınması sağlanmıştır. Programın tasarlanması, yapılan ihtiyaç analizine göre hazırlanan program içeriğinin revize edilmesi, programın uygulanması ve uygulama sonrası değerlendirme süreçlerini Prof. Dr. Aytaç Göğüş yürütmüştür. 2021-2022 akademik yılında bir yıllık program olarak yürütülmüş olup, diğer akademik yılarda farklı grup üyeleri ile tekrar hayata geçirilmektedir. Programın beklenen çoğunluğuna aktif katılım gösteren akademisyenler program sonunda katılım sertifikasını almaya hak kazanmıştır. Gelecek yıllarda farklı grup öğretim elemanları ile devam edileceği planlanan bu programa, her fakülteden en az bir gönüllü temsilcinin "öğretim lideri" olarak seçilip, bu programın bir yıl daimî katılımcısı olması ve kendi fakültelerinde ya da bölümlerinde öğretim ortamlarının iyileştirmesi konusunda liderlik yapması beklenmektedir.

Eğitimde Yapay Zeka Uygulamaları Uluslararası Forumu düzenlendi

Millî Eğitim Bakanlığınca (MEB), eğitimde yapay zekânın kullanımına yönelik süreçleri değerlendirmek ve ulusal düzeyde yürütülecek çalışmaları belirlemek amacıyla "Eğitimde Yapay Zekâ Uygulamaları Uluslararası Forumu" düzenlendi.

MEB Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü (YEĞİTEK) ve Teknopark İstanbul'un kuluçka merkezi Cube Incubation iş birliğiyle 22-23 Mayıs 2024 tarihlerinde İstanbul'da düzenlenen "Girişimciler İçin Yapay Zekâ Ekosistemi ve Eğitimde Yapay Zekâ Çözümleri" konulu uluslararası foruma Üniversitemizi temsilen Öğrenme Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Dr. Emel Koç katıldı. Forumda akademisyenler, girişimciler, politika yapıcılar, öğretmenler ve sektör temsilcileri ile diğer paydaşlar yer aldı.

Forumla, eğitimde yapay zekâ uygulamaları konusunda kamu ve özel sektör paydaşlarının iş birliğini artırma hedeflenmektedir. Forum ile bu alandaki girişimcileri destekleyecek teşvik mekanizmalarının oluşturulması da amaçlanmaktadır.

ARPROGED Proje Bilgilendirme Eğitimi

İstanbul Okan Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, öğretim elemanlarına yönelik düzenlenen ARPROGED Proje Bilgilendirme Eğitimi ile araştırma ve proje geliştirme süreçlerine dair önemli bilgiler sundu.

Eğitim, 23 Şubat 2024 tarihinde Mühendislik Fakültesi Ramazan Nejat Tuncay Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi. İstanbul Okan Üniversitesi’nin Araştırma Projeleri Geliştirme ve Koordinasyon Ofisi (ARPROGED) tarafından organize edilen etkinlikte, öğretim elemanlarına proje başvuru süreçleri, destek türleri, değerlendirme ölçütleri ve başarılı proje örnekleri detaylı şekilde aktarıldı.

Uzgörü Çalıştaylarımızın 8.’sini gerçekleştirdik

Antalya Club Marco Polo’da 18-20 Ekim 2024 tarihlerinde gerçekleştirdiğimiz “Uzgörü Çalıştayı”, öğretim üyelerimiz ve idari personelimizin katılımıyla tamamlandı. “Strateji Geliştirme” üst başlığıyla düzenlenen Uzgörü Çalıştayı’nda 270 kişilik İstanbul Okan Üniversitesi çalışanı, gruplar halinde katıldıkları masa toplantılarında üniversitenin uluslararasılaşma stratejilerine yönelik beyin fırtınası yaptı.

Çalıştayın açılışında Mütevelli Heyet Başkan Yardımcımız Işıl Okan Gülen, Rektörümüz Prof. Dr. Güliz Muğan, Okan Sağlık Grubu Genel Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Ercan Özgül konuştu.

Mütevelli Heyet Başkan Yardımcımız Işıl Okan Gülen, projenin Türkiye’deki üniversiteler arasında bir ilk olduğunu belirterek, “Burada takım çalışmasının en iyi örneklerinden birini ortaya koyuyoruz. Üniversitemizin geleceği açısından çok önemli bir çalışma olduğunu ve üniversitemizi daha da ileriye götüreceğini düşünüyorum” dedi.

Rektörümüz Prof. Dr. Güliz Muğan da “Bu çalıştayı geleneksel hale getirdik. Bu yıl 8.’sini gerçekleştiriyoruz. Akademik ve idari çalışanlarımızın fikirleri Üniversitemizin büyümesine katkı sağlayacak” diye konuştu.

Uzgörü Çalıştayı’nda çalışanlarımız tarafından ortaya konulan öneriler bir rapor haline getirilerek üniversite yönetimine sunulacak. Yönetim, önerileri stratejilere yönelik alınacak kararlarda yol göstermesi için değerlendirecek.

SDG 4.3.4 Kampüs dışındaki eğitim sosyal yardım faaliyetleri (2024 yılı):

İstanbul Okan Üniversitesi, kampüs dışında eğitim çalışmalarına da büyük önem vermektedir. Bu çalışmalar arasında yerel okullarda ve topluluklarda düzenlenen özel dersler, gösterimler ve atölye çalışmaları yer almaktadır. Üniversite, ayrıca üniversite dışındaki bilgi paylaşımını ve öğrenmeyi teşvik etmeyi amaçlayan gönüllü öğrenci yönetimindeki projelere de destek vermektedir. Bu girişimler, üniversitenin geniş topluluğun eğitim gelişimine katkıda bulunma taahhüdünün bir parçasıdır.

Öğrencilerimizden gönüllülük çalışması

Öğretmenlerin mesleki gelişimlerini desteklemek amacıyla eğitim programları, atölyeler ve çalıştaylar düzenleyen Öğretmen Akademisi Vakfı (ÖRAV) ile Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği ve İngilizce Öğretmenliği Bölümleri’nden öğrencilerimiz gönüllülük çalışması gerçekleştirdi.

13 - 22 Aralık 2023 tarihleri arasında farklı konumlarda ÖRAV’ın tanıtım masalarında görev aldılar.

Öğretmen adaylarına gönüllülük çalışmaları sonucunda ÖRAV tarafından bir sertifika ve bir de öğrenci dosyalarına koymaları için gönüllük faaliyetlerine katıldıklarına dair mektup verildi.

SDG 4.3.5 Hayat boyu öğrenme erişim politikası (uygulama yılı 2024):

İstanbul Okan Üniversitesi, faaliyetlerine erişimin etnik köken, din, engellilik durumu, göçmenlik statüsü veya cinsiyet gibi herhangi bir faktöre bakılmaksızın herkese açık olmasını sağlayan bir politika izlemektedir. Üniversite, kapsayıcılığı ve çeşitliliği teşvik etmeye kararlıdır ve tüm bireylerin eğitim ve topluluk girişimlerine eşit fırsatlarla katılabilmesini temin etmektedir. Bu politika, üniversitenin herkese açık ve destekleyici bir ortam yaratma yönündeki kararlılığını yansıtmaktadır.

İstanbul Okan Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi (OKSEM) Yönetmeliği

SDG 4.4 Birinci nesil öğrencilerin oranı (2024 yılı)

SDG 4.4.1 Lisans derecesine (ISCED6) başlayan birinci nesil öğrencilerin sayısının oranını sorgulamaktadır (2024 yılı)