Öğrenme
Merkezi (O'Learn) ekibi 23 - 24 Kasım 2018 tarihinde gerçekleştirilen 4'üncü
Uluslararası Eğitim, Uzaktan Eğitim ve Eğitim Teknolojileri
Kongresi'ne katıldı. Kongrede genel olarak eğitim bilimlerinin tüm
alanlarında, özelde ise uzaktan eğitim ve eğitim teknolojileri çalışmaları
üzerinde tartışmalar gerçekleştirildi. Eğitmenlerin yer aldığı bu kongrede
öğrenciler ile yapılan çalışmalar, bilim projeleri, eğitim ve öğretim
süreçlerinde yaşanan etkilere karşı kaos teorileri, eğitim ve öğretimde
öğrenci-öğretmen ilişkileri, girişimcilik teorileri, ortaokul,lise,üniversite
çağlarındaki öğrencilerin eğitim süreçlerindeki etkileri gibi bir çok konuya değinildi.
İstanbul
Okan Üniversitesi olarak, Uzaktan Eğitim bünyesinde daha çok uzaktan öğretimde
sunum yöntemleri ve Türkiye yükseköğretimdeki uygulamaları, hayat boyu öğrenme
personellerinin uzaktan öğrenme hakkında görüşleri üzerindeki tartışmalara
katılım sağlandı.
Uzaktan
eğitimde sunum biçimlerinden, web tabanlı program sunumlarından bahsedilmiş
olup, sunum yönetimleri açısından teknolojinin hiç kullanılmadığı sınıf
yönetimi, geniş bir tasarım çeşitliliğini kapsayan harmanlanmış öğrenme metodu,
programların tasarımı ve derslerin yapılarına göre çeşitliliği ile ilgili
konulardan bahsedildi. Zaman ve mekan olarak uzaktan eğitim merkezleri
tercihlerinde talep artışları yaşandığı, personelin uzaktan öğretimi bir eğitim
sistemi olarak tanımladığı, eğitim ve e-içerik materyal hazırlama konusunda
görev almak istedikleri ve herhangi bir eğitim alma konusunda ise yüz yüze
eğitimleri tercih ettikleri ve uzaktan öğretimin yetişkinler için daha uygun
öğrenme isteği sonuçlarına varılması konusunda tespitler üzerinde tartışmalar
gerçekleştirildi. Genel programların teorik olarak daha uygun olduğu kanısına
varılması ile ilgili çeşitli betimsel ve nitel çalışmalar paylaşıldı.